Independent scholar, cat addict, tattoo lover

Floor leest

The Barbarians - Alessandro Baricco, 2006

Do you feel sorry that wine is no longer an almost holy spirit? Grieve over the fall of the specialized football player at the feet of the all-round-field-runner? Feel regret in bookstores that besides high literature also serve masses of blah and coffee? Then perhaps you, unlike me, are not a barbarian - but you can become one after reading Baricco’s book.  

Suicide and the Soul - James Hillman, 1964

“Wat wil je later worden als je groot bent, Jantje?”
“Brandweerpersoon, juf.”
“Heel goed, Jantje, dat is een belangrijk en nobel beroep. En jij, Sientje, wat wil jij later worden?”
“Dat gaat u geen bal aan, juf.”
“Sientje! Hoe durf je! Schrijf jij voor straf deze drie boeken maar eens over!”
“Hoe wist u dat ik wilde gaan promoveren, juf?”

In november 2013 meldde ik aan het College van Bestuur (CvB) van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR[1]) dat ik een aanzienlijke hoeveelheid plagiaat had aangetroffen in het proefschrift van ene A en dat het me op grond daarvan logisch leek dat de EUR de doctorstitel van A zou terugnemen; ook plaatste ik vraagtekens bij de begeleiding van A (meer hier)[2].

Afgelopen najaar heb ik een geval van plagiaat gemeld bij de rector magnificus van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR; lees hier meer over deze melding).

recensie van Wetenschapsfilosofie voor geesteswetenschappen, Michiel Leezenberg en Gerard de Vries, Amsterdam: Amsterdam University Press, 2012, 365 pagina’s, herziene editie. ISBN 987-90-8964-422-8. € 35,=

I love this book. I do. It offers a tight case for researching the human social world in a way that I hold dear. “All sciences”, Agar writes, “make their case based on evidence according to the rule of some logic, and then they try to prove the case is wrong in order to show that it might be right” (p. x). The lively science Agar proposes is not different from this, but “once a human makes other humans in their social world the scientific focus, all sorts of problems come up that didn’t appear with material objects or with most non-human forms of life” (p. x).

Pagina's