Independent scholar, cat addict, tattoo lover

Vanaf februari 2016 kun je weer elke maandag bootcamps in narratief onderzoek bij mij volgen. Intensief en leerzaam, interessant voor ambtenaren en professionals in de maatschappelijke dienstverlening, maar ook voor marktonderzoekers en strategen uit de commerciële sector.

Een bootcamp bestaat uit drie delen:

  1.     narratieve theorie (ochtend)
  2.     narratieve data (middag)
  3.     narratieve analyse (avond)

De onderdelen zijn los en op elke maandag te volgen. Zo stel je gemakkelijk je eigen programma samen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor drie onderdelen op één dag, of beginnen met narratieve data in maart en daarna analyse in april en theorie in juni. Je hoeft ook niet alle onderdelen te volgen, je kiest gewoon wat je nodig hebt. Per onderdeel betaal je 180 euro.

NARRATIEVE THEORIE

Intuïtief voelen we aan dat verhalen als rijke bronnen van praktijkervaringen en persoonlijke belevingswerelden ertoe doen, maar vaak is niet helemaal duidelijk hoe. In de workshop “Narratieve theorie” leer je wat de werking is van taal en hoe je dus verhalen, die immers in taal gemaakt worden, kunt gebruiken als bron voor beleid (zowel in de vorming als de evaluatie). Naar de webshop

NARRATIEVE DATA

Verhalen zijn overal. Welke verhalen geven het beste antwoord op je onderzoeksvraag? Hoe selecteer je bestaande verhalen (in beleidsdocumenten, media, boeken, et cetera) en hoe selecteer je mensen om hun verhaal aan jou te vertellen (interviews)? In de workshop “Narratieve data” leer je hoe je een onderzoeksontwerp moet maken voor narratief onderzoek en hoe je de verhalen die je nodig hebt verzamelt. Het accent bij dit laatste ligt op narratief interviewen. Naar de webshop

NARRATIEVE ANALYSE

Verhalen verzamelen is één ding, maar daar patronen in vinden zodat collectieve verhalen zichtbaar worden, is een tweede. In de workshop “Narratieve analyse” leer je hoe je de verhalen kunt coderen en herordenen, zodat je een gezamenlijk verteld verhaal kunt maken waarin de vertellers zichzelf herkennen en erkend weten. Naar de webshop